onsdag 1 april 2009

If the cow says moo, does the moo say cow?

Tjenare tjenare!

Idag är jag sjuk och hemma från skolan, uöööh!
Igår hade jag mina Rytmus-prov! Det gick okej tror jag, vi får se när poängen kommer :D.

Natten var lite speciell. När jag kom hem i går kväll var jag jättegrinig och åt, och sedan gick jag i stort sett och lade mig under stor förvirring. Jag minns att jag hann tänka att något i mitt rum, som egentligen inte existerar, var gult, men när jag såg det igen var det plötsligen rosa. Sedan sov jag i några timmar och vaknade strax före fyra-tiden i ett näst intill saligt tillstånd. Jag var pigg och tyckte att vårat hus är snällt, och att det är konstigt att man så sällan tänker på det (JAG VET?!??!). Så låg jag i sängen tills typ fem och då kom jag på att jag inte visste vad mina betygspoäng var, så jag bestämde mig för att räkna ut det. När jag hade rotat fram betygspapperet och gjort det tänkte jag: "det här vill jag höja", och i mitt extremt peppade tillstånd satte jag på datorn och gjorde lite på min kemiläxa. Därefter gick jag och lade mig och sov resten av natten (eller morgonen egentligen, för klockan var sex när jag avslutade).


Morgonen var också den smått förvirrad. Det första mamma gjorde var att läsa upp denna lilla notis i DN vid frukostbordet;



Jag blev skitsur och ba: "VA?!? SÅ KAN DE JU INTE GÖRA!" varpå mor min visade mig texten nedan;




Så, hoppas ni har en bra första april, och att ni inte är lika lättlurade som jag! Jag avslutar med att visa denna, även den tagen från DN:s härliga sortiment! Och här skojas det inte!


ÅHÅHÅ VILKEN FEST! Här ska kalasas!

Puss å kram!

1 kommentar:

  1. Vi satt vid frukostbordet och gick igenom alla tidningar för att leta aprilskämt.
    Dala-tidningarna va ganska roliga. Moras stolthet Zornmuseet skulle flytta till Stockholm (tragedi!!!)och det skulle bli plats för lyxlägenheter vid vattnet istället.
    Och sen hade några forskare kommit fram till att vindkraftverken gör så att jorden snurrar långsammare vilket betyer att tiden kommer att förändras!!!!!!!!!
    Men jag gick nog aldrig på något, fast jag trodde inte på ett smack på vad folk sa eller va jag läste på hela dagen =)

    Hoppas du mår bättre!

    KRAAM!

    SvaraRadera